۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

سپتامبر و اكتبر، سرفصلى براى تغيير سياست آمريكا در قبال رژیم

سپتامبر و اكتبر، سرفصلى براى تغيير سياست آمريكا در قبال رژیم

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت مقامات آمريكايى و اروپايى به ‌طور خصوصى گفته اند اگر رژيم تهران تا ماه سپتامبر يا اكتبر آینده در شروع مذاكرات جدى كوتاهى كند، دولت اوباما و متحدينش مسيرشان را تغيير خواهند داد و به دنبال اعمال تحريمهاى شدیدتر علیه اين رژيم خواهند رفت.


اوباما: گزینه نظامی همچنان روی میز است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه «نیوزویک» اعلام کرد آمریکا در مواجهه با برنامه اتمی رژیم تهران، گزینه نظامی را از روی میز برنداشته است.

اوباما در این مصاحبه رژیم تهران را تهدیدی برای منطقه خواند و گفت به طور بسیار شفاف اعلام کردم که من هیچ گزینه ای را در مورد رژیم تهران از روی میز برنداشته ام. زمانی که موضوع امنیت آمریکا در میان باشد هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نمی کنم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد آنچه من گفته ام این است که ما می خواهیم فرصتی به رژیم تهران بدهیم که خود را با هنجارها و ضوابط بین المللی تطبیق دهد. اينكه اين روند كارآمد خواهد بود یا خیر، نمي ‌دانيم. اما به شما اطمينان مي‌دهم كه درباره مشكلات چنين روندي بي ‌تجربه و خام نيستم.

اوباما گفت چنانچه اين روند كارساز نباشد، همین واقعيت كه ما تلاش خود را كرده‌ايم موجب تقویت موضع مان در بسيج کردن جامعه بین المللی و منزوی کردن رژیم تهران خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه برخلاف اخبار منتشرشده در باره هشدارهای واشنگتن به اسرائیل در مورد اقدام نظامی علیه رژیم تهران اعلام کرد اسرائیل براساس الزامات امنیتی خود مختار است به هر اقدامی دست بزند.

وی در این باره گفت فکر نمی کنم من در جایگاهی قرار داشته باشم که نیازهای امنیتی اسرائیلی ها را برای آنها تعیین کنم.

هیچ نظری موجود نیست: