۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

سخنگوی رژیم: به اوباما مهلت می دهیم تا تغییر کند

سخنگوی رژیم: به اوباما مهلت می دهیم تا تغییر کند


سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت به رئیس جمهور امریکا فرصت می دهیم تا سیاست خود را تغییر دهد.

حسن قشقاوی در نشست خبری روز دوشنبه خود افزود پس از آن، آنچه در عمل اتفاق بیفتد، ارزیابی و قضاوت خود را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به مطلب نشریه نیوزویک درباره سخنان اوباما که گفته گزینه نظامی درباره رژیم تهران همچنان روی میز است گفت این گونه فرافکنی‌ها از جانب صهیونیست ها صورت می گیرد.

قشقاوی به مقامات آمریکایی توصیه کرد به منافع خود توجه کنند و مراقب باشند صهیونیست ها در مشکلات و بحران‌هایی که با آن درگیر است، دیگران را شریک نکنند.


اوباما: گزینه نظامی همچنان روی میز است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه «نیوزویک» اعلام کرد آمریکا در مواجهه با برنامه اتمی رژیم تهران، گزینه نظامی را از روی میز برنداشته است.

اوباما در این مصاحبه رژیم تهران را تهدیدی برای منطقه خواند و گفت به طور بسیار شفاف اعلام کردم که من هیچ گزینه ای را در مورد رژیم تهران از روی میز برنداشته ام. زمانی که موضوع امنیت آمریکا در میان باشد هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نمی کنم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد آنچه من گفته ام این است که ما می خواهیم فرصتی به رژیم تهران بدهیم که خود را با هنجارها و ضوابط بین المللی تطبیق دهد. اينكه اين روند كارآمد خواهد بود یا خیر، نمي ‌دانيم. اما به شما اطمينان مي‌دهم كه درباره مشكلات چنين روندي بي ‌تجربه و خام نيستم.

اوباما گفت چنانچه اين روند كارساز نباشد، همین واقعيت كه ما تلاش خود را كرده‌ايم موجب تقویت موضع مان در بسيج کردن جامعه بین المللی و منزوی کردن رژیم تهران خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه برخلاف اخبار منتشرشده در باره هشدارهای واشنگتن به اسرائیل در مورد اقدام نظامی علیه رژیم تهران اعلام کرد اسرائیل براساس الزامات امنیتی خود مختار است به هر اقدامی دست بزند.

وی در این باره گفت فکر نمی کنم من در جایگاهی قرار داشته باشم که نیازهای امنیتی اسرائیلی ها را برای آنها تعیین کنم.


هیچ نظری موجود نیست: